Den skogsindustriella verksamheten i Skärblacka har anor från 1870-talet och BillerudKorsnäs är ännu idag den största arbetsgivaren på orten där det produceras vitt maskinglättat kraftpapper, brunt säckpapper och fluting. Dessutom finns två laboratorier med expertis inom utveckling av förpackningar för livsmedel och medicinska produkter. Nu även stolt titelpartner till Skärblackaloppet.
Skärblackas egen byggvaruhandel erbjuder både material, tjänster och transport inom bygg. De har fått ge namn åt barnens lopp och sponsrar deltagandet vilket innebär att det är gratis för alla barn att springa den härliga sträckan i Folkets Hus närområde.
Scenteknik Norrköping hjälper till att skapa minnesvärda evenemang över hela Skandinavien – både för publik och arrangörer. De har allt för att du ska lyckas med ditt event gällande helhetslösningar för ljud, ljus, bild och scen. Det kan vara från mindre personalfester till stora evenemang i arenor. Under Skärblackaloppet är det häftigt att vi kan visa information, bilder och samarbetspartners på deras stora LED-skärm i start/mål.
Tre A Entreprenad är ett familjeföretag med maskinstation i Skärblacka som hjälper privatpersoner, lantbrukare och företag i lokalområdet med omnejd. De utför allt inom mark och anläggning från grävning, vatten och avlopp, lantbrukstjänster till fastighetsskötsel och snöröjning. I Skärblackaloppet är det Tre A Entreprenad som står för medaljen alla deltagare får om halsen.
Promotionhuset i Norrköping skapar profilering som människor känner sig bekväma med i sina professionella roller vilket de kallar varumärkeskalibrering. De vill att varumärket och människorna som bär det lirar med varandra. Under Skärblackaloppet är det Promotionhuset som ser till att funktionärerna syns i sina snygga t-shirtar i startområdet och längs banan.
Åkerbobladet når 18700 hushåll i Skärblacka, Vånga, Kimstad, Norsholm och samhällen i riktning Linköping. Ett prisvärt alternativ till andra trycka medier där bladet speglar Skärblackaloppet innan, under och efter den 14 september som loppets mediepartner. Åkerbobladet ser sig som ett viktigt redskap för att stärka sammanhållningen mellan företag, föreningar och invånare på orterna.
Hälsobruket är ett gym i centrala Skärblacka som bygger muskler och gemenskap. Deras paroll är att det ska vara roligt att träna och tillsammans med medlemmarna skapar de en miljö där alla kan trivas. Hälsobruket erbjuder bland annat gym, gruppträning, massage och personlig träning – och under Skärblackaloppet är det de som står för uppvärmning innan starten.
ICA Supermarket Skärblacka är den levande butiken som är med där det händer och förser ortens befolkning med ett brett och prisvärt utbud av varor. I Skärblackaloppet kommer deltagarna efter målgång att bli bjudna på uppfriskande och stärkande produkter som belöning efter de sex kilometrarna.
Salming är ett sportmärke baserat I Sverige och där running varit ett segment sedan 2013 med skor och kläder som passar alla typer av löpare från elit till motionär. I Skärblackaloppet bidrar Salmingrunning med presentkort i deras webshop till pallplacering 4-6 och lottade priser på deltagarnas startnummer. Deras paroll nononsense står för träning i fokus och bra material till hjälp för att uppnå personliga mål.
MT:s Elektriska grundades år 2018 av Mika Turunen och erbjuder tjänster inom installation, service, ombyggnad, el, tele och data. Med säte i Skärblacka åtar de sig uppdrag inom hela Östergötland för både företag, kommuner och privatpersoner. Den 14 september ser de till att det elektriska fungerar under Skärblackaloppet.